Loading..

Product was successfully added to your shopping cart.

5

Product was successfully added to your comparison list.

0 Com

Wady i zalety kawy.

Ukochana filiżanka kawy z rana – większość z nas nie może bez niej zacząć dnia do poprawnego funkcjonowania.

Ale czy kawa, aby na pewno jest dla nas zdrowa?

Od razu odpowiem, że spożywana w odpowiednich ilościach, jak najbardziej tak!

Większość naukowców zaleca spożywanie do 500 mg kofeiny dziennie, co przekłada się mniej więcej na 4 filiżanki kawy. Przyjmuje się, że kawa w tej ilości może pozytywnie wpływać na organizm człowieka. W przypadku spożycia większej dawki kofeiny występować mogą skutki negatywne. Powyżej 1000 mg kofeina staje się trująca.

Plusy kawy:

  • - jest silnym przeciwutleniaczem,

  • - dotlenia organizm, przez co ułatwia koncentrację,

  • - chwilowo podnosi poziom IQ ;)

  • - pozytywnie wpływa na krążenie i układ trawienny,

  • - zmniejsza ryzyko zachorowania na marskość wątroby,

  • - przyśpiesza metabolizm,

  • - zwiększa tempo przemiany lipidów i pomaga zapobiegać zmęczeniu mięśni,

  • - zmniejsza ryzyko wystąpienia u mężczyzn kamicy żółciowej,

  • - zmniejszenia zachorowalności na nowotwory pęcherza wśród palaczy,

  • - zmniejsza ryzyko zachorowania na chorobę Parkinsona,

  • - nawet do 50% zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę typu II,

  • - zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwór jelita i wątroby.

Minusy kawy:

  • - spożywana w zbyt dużych ilościach może wywoływać uczucie nerwowości, niepokoju i rozdrażnienia,

  • - wpływa na żółknięcie zębów,

  • - utrudnia zasypianie, choć jest niewielka grupa osób na które ma ona odwrotny skutek – usypiający,

  • - nieznacznie zmniejsza płodność zarówno u mężczyzn jak i u kobiet,

  • - gotowana kawa może w dużym stopniu wpływać na podniesienie poziomu cholesterolu,

  • - spożycie dużej ilości kawy przez kobietę w ciąży może zwiększać prawdopodobieństwo martwego urodzenia, dlatego zalecane jest spożywanie do dwóch filiżnek dziennie,

  • - kawa może zwiększać prawdopodobieństwa ataku serca u osób o wolniejszym metabolizmie w przypadku picia powyżej 4 filiżanek dziennie,

  • - spożycie dużej ilości kawy może zwiększyć prawdopodobieństwo niektórych chorób serca,

  • - w niewielkim stopniu wypłukuje wapń z organizmu.

Jak sami widzicie kawa ma wiele zalet i wad, jednak przy spożywaniu zalecanej ilości kawy nic złego nie powinno nam się stać, wręcz przeciwnie :)

Write Your Review