Loading..

Product was successfully added to your shopping cart.

5

Product was successfully added to your comparison list.

0 Com

Śniadanie mistrzów!

 

Owsianka to królowa wśród śniadań!

    Jest jedynym takim posiłkiem, który dostarcza nam cały wachlarz witamin i składników odżywczych. Jej przygotowanie rano zajmuje mniej czasu niż jakikolwiek inny posiłek.

Zacznijmy więc od początku...

Płatki owsiane to źródło węglowodanów złożonych, tych które dają nam mnóstwo egergii i które lubi nasz organizm. Są także bogate w wit. E, B1 i B2, które doskonale działają na naszą urodę. Pierwiastki takie jak cynk, potas, magnez i miedź pozytywnie wpływają na pracę mózgu, odporność oraz hamują rozwój bakteri. Błonnik działa jak odkurzacz - czyści to czego nie potrzeba i powleka warstwą ochronną nasze jelita i żołądek.

Jeśli dodamy do owsianki orzechy, wzgbogacimy ją o jedno i wielo-nasycone kwasy tłuszczowe (niezbędne do pracy mózgu oraz procesów obronnych organizmu), niacynę, wit.B6 (świetna na cerę), wit.E, magnez, cynk, selen, miedź.

Dodając owoce dostarczamy sobie dodatkowo sporą dawkę wit.C, prowitaminy A oraz kwasu foliowego.

Pamiętajcie, że połączenie białek z mleka, płatków owsianych i orzechów tworzy białko komplementarne, czyli w pełni wykorzystane przez nasz organizm.

Podsumowując, owsianka ma działanie antyoksydacyjne (chroni nas przed wolnymi rodnikami) oraz przeciezapalne (chamuje rozwój bakterii). Obniża ryzyko wystąpienia miażdzycy, cukrzycy i nowotworów. Co najlepsze dla nas kobiet, chroni przed otyłością i nadwagą ponieważ reguluje procesy łaknienia :) Pamiętajcie o piciu 2l wody dziennie - przy dużej ilości sożywanego błonnika uchroni Was przed wzdęciami.

    Z owsiankami mamy już spore doświadczenie, i jednogłośnie stwierdzamy - DZIAŁA! 

    Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na pyszną, pełnowartościową owsiankę.

Smacznego!

 

Baza: płatki owsiane, mleko/napój sojowy/woda, orzechy

Do smaku: owoce (wg preferencji), syrop z agawy (zdrowy zamiennik cukru), pokruszona gorzka czekolada

Można dodać: pestki słonecznika, pesti dyni, siemię lniane, suszone owoce

 

Owsianka z malinami

BlackorWhite blog sniadanie mistrzow

 

Owsianka bananowo-kokosowa

BlackorWhite blog odzywianie

 

Owsianka cynamonowo-jabłkowa

 

P.S. Owsianka przygotowana dzień wcześniej nabiera niesamowitego aromatu i smakuje jeszcze lepiej!

Write Your Review